Vilken Motorfestival det blev två dagar med sol, mycket motorer, action och massa underbara människor.

Fredagen den 3 juni så var det motorsportkväll, en underbar sol lyste, människor strömmade till för att se och uppleva Drifting, Rally och MC – stunt.

Team Pony Drift ordnade en spännande Gymkhanauppvisnig med ett stort startfält av bilar. Arlövs Motorklubb körde Rally tillsammans med gästföraren Tomas Gullabo Jansson, man hade med sig flera ekipage, som körde uppvisning. Det fanns en möjlighet att åka med för en hundring, som sedan skänktes till barncancerfonden. Jimmy Olsson ifrån Rackartygarna körde MC-stunt och visade vad vi vanliga inte ska ge oss in på att prova göra med en motorcykel. Helt otrolig och utan hämningar är han.

Lördagen den 4 juni samma underbara väder, Soooolllll, men väldigt varmt blev det, så det gällde att dricka mycket.

Dagen började vi med att vi samlas på Willys parkering inför crusingen in mot Staffanstorps centrum och Balders Hage. Av tradition så bjöd Willys på en härlig frukost för alla som kom på morgonen. Det var en härlig blandning av olika mycket fina fordon, som gav sig av kl. 10:00 ifrån Willys in mot Staffanstorps centrum och Balders Hage. Mycket folk väntade längs gatorna, på utställningen i Balders så var det läge att kolla in alla fina fordon samt alla företag som visade sina produkter samt MC- stuntshowen som Jimmy körde under dagen. Vid 13 tiden så kom det ljuv musik ifrån scenen som framfördes av Boppin Steve (Playtones) och Simon Andersson. Dagen i Balders avslutades med en prisutdelning i dom olika fordons klasser. Tack alla sponsorer som ställer upp med allt till vårt fantastiska prisbord.

På lördags kvällen höll vi igång på Staffanstorps Gästis med god mat och dryck. Musik, dans och ett härligt hålligång långt fram på små timmarna det ordnade våra liveband Playtones och Simon Andersson m band.

Vi i Staffanstorps Motorförening måste passa på att tacka alla er Sammarbets partners, Sponsorer och volontärer, för utan er hjälp skulle det inte vara möjligt att genomföra det hela. Tänk vilken utveckling på Staffanstorps Motorfestival under dessa 12 år. Vi kan meddela, att utvecklingen inte står stilla hos SMF, det finns många spännande planer inför 2017. Så vi säger på återseende och vi hoppas ni fortsätter att vara behjälpliga.

Tack, Tack vi ses.

Per, Göran, Anders, Mats, Claes, Christer och Haakon.

Huvudsponsorer